onsdag den 12. juni 2013

Tråden gennem nålen!

Tråden gennem nålen!
 
Jeg fik idéen i går og har prøvet i dag.
 
 
1. Det endelig resultat.

 
 
 2. Nålen er taget med makroobjektiv og mellemringe.
 
 
 
3. Portrættet er taget med zoom
 
Jeg har brugt M optagelse. Lukkertid omkring 1/400 og bl. 8.0.
Flashen har stået på 1/16 udladning og Iso 800 eller 400.
Man skal bare prøve sig frem.
Sort stof som baggrund.
Optaget i min stue. Kamera på stativ.
 
2 og 3 er lagt sammen i Photoshop.
 
Måske skulle nålen være mindre.
Kom endelig med jeres bud.
 
Pst: Jeg synes det er godt at arbejde med flash/blitz, hvor man styrer udladningen. Det er så muligt at få hurtige lukkertider og små blænder. Husk dog at flashen/blitzen skal have mulighed for at synkronisere med hurtige lukkertider. Det er ikke alle der kan det.
 
Jeg har lige lavet nålen mindre:
 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar